자카르타로 수출한 컨테이너 back ship 관련 질문입니다

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안녕하세요
부산에서 자카르타로 컨테이너 1대분을 수출하였는데 선적지에서 선적전 검사를 하지 못하여 back ship을 해야합니다.
현재 자카르타 port CY에 컨테이너 대기중입니다.... 절차관련하여 설명 부탁드립니다
찾아본바로는 아래의 내용이 있는데 설명해주시면 정말 감사드리겠습니다.
Re-export must get approval from customs.
There are 2 conditions:
- if cnee have not submitted import declaration to customs
The export procedure for imported goods that have not been submitted for import notification documents is as follows.
Submitting a letter of further foreign transportation request (BC1.2) to the Entrance Mail Receipt Counter attached:
1. Stamped statement letter;
2. Power of attorney (in the case that the management is submitted to customs broker) is completed with a copy of the identity card of the giver of the giver of the power of attorney;
3. Copy of valid legal documents of consignee
4. HBL / MBL, original Invoice, and Packing List (not a copy);
5. Copy of MAWB / MBL
6. Other complementary documents according to the reason for the request for re-export.
After obtaining further transport approval, the importer can fill in the advanced transportation forms available in Counter BC1.2 The Manifest section then coordinates with the forwarder regarding the return of goods to the origin country.
- if you have applied import declaration to customs
The export procedure for imported goods that have not been submitted for import notification documents is as follows.
Submitting a letter of further foreign transportation request (BC1.2) to the Entrance Mail Receipt Counter attached:
1. Stamped statement letter;
2. Power of attorney (in the case that the management is submitted to customs broker) is completed with a copy of the identity card of the giver of the giver of the power of attorney;
3. Copy of valid legal documents of consignee
4. HBL / MBL, original Invoice, and Packing List (not a copy);
5. Copy of MAWB / MBL
6. Other complementary documents according to the reason for the request for re-export
After obtaining re-export approval, the importer can contact custom broker (if it does not have a PEB module) then transfer PEB data. Completion of goods for re-export is carried out.
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댓글목록

맨날술이요님의
Lv.1 맨날술이요 쪽지보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
그냥 일반 수출이랑 똑같음

Dr.No님의
Lv.9 Dr.No 쪽지보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
특별한 절차가 있는건 아니구요.
쉽백한다는건 돈낭비니 해상운송료 싸게해서 재수출하는 것이 관건 일꺼같구요.
세관에 등록되어있냐 아니냐에 따라 저 영문 그대로의 선적서류가 필요할 겁니다.
COD를 하거나 수출선적 관련 서류 작성 다시 진행하셔야 할것 같습니다.
- 모 선사의 도움을 받아 정리하여 공유드립니다.

Dr.No님의
Lv.9 Dr.No 쪽지보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
사족 하나 더 합니다.
일반적으로 인도네시아 자카르타 수입 통관이 엄청 까다로운 편이라
현지 파트너 측과 긴밀하게 체크해보심을 추천드립니다.
잘못 진행했다가는 큰일 납니다 ㅠ
오래 묶일 수록 창고료는 많이 나올 겁니다..
대기업 화물을 항공으로 수출진행했을 때도 서류 미비로 인해 약 두세 달 정도 머무른 적이 있었는데 약 1500만원 정도의 창고료 폭탄이 나왔던 걸 기억합니다.
